POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ, PŘÍJEM PODÁNÍ
- Městský úřad
- Poskytování informací, příjem podání
- Přehled podaných žádostí
- Poskytování informací, příjem podání
Žádosti o informace
-
Osobní podání: na městském úřadě v úředních dnech a hodinách:
pondělí 8.00 – 11.30 12:30 – 17:00 úterý 8.00 – 11.30 12:30 – 13:30 středa 8.00 – 11.30 12:30 – 17:00 čtvrtek 8.00 – 11.30 12:30 – 13:30 pátek – – - Telefonické podání: 582 302 311
- Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@nemcicenh.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou.
Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:
jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.
Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.
Příjem žádostí a způsob podání
Osobní podání: na Městském úřadě Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou v úředních dnech a hodinách:
pondělí | 8.00 – 11.30 | 12:30 – 17:00 |
úterý | 8.00 – 11.30 | 12:30 – 13:30 |
středa | 8.00 – 11.30 | 12:30 – 17:00 |
čtvrtek | 8.00 – 11.30 | 12:30 – 13:30 |
pátek | – | – |
Telefonické podání: 582 302 311
Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou,
Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
Elektronicky na e-mail: podatelna@nemcicenh.cz
(v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: udbb4fb
Elektronickou podatelnou
V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:
- komu je žádost určena,
- jaká konkrétní informace je požadována,
- kdo žádost podává.
Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.
Lhůty pro vyřízení žádosti
Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění
žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je
možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení
lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).
Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) – do 3 dnů od odložení.
Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) – do 7 dnů od podání.
Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) – do 15 dnů.
Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem – do 15 dnů.
Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) – do 30 dnů od doručení výzvy.
Způsob odvolání a jeho obsah:
- Osobně na městském úřadě
- Poštou na adresu Městský úřad Němčice nad Hanou, Palackého nám. 3, 798 27 Němčice nad Hanou
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- odvolání musí obsahovat popis žádosti o podání informace, které nebylo vyhověno, datum a místo podání, odůvodnění odvolání, podpis a bydliště žadatele.
O odvolání rozhoduje:
- obecní úřad – jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
- v případě, že obecní úřad není schopen zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
- krajský úřad – jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.
O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem
Sazby za poskytování informací
Položka | Sazba |
---|---|
hodina práce (účtuje se každých započatých 30 min.) | 184 Kč |
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu | |
- jednostranně formát A4 | 4 Kč/ks |
- oboustranně formát A4 | 5 Kč/ks |
- jednostranně formát A3 | 6 Kč/ks |
- oboustranně formát A3 | 8 Kč/ks |
- kompaktní disk (CD) | Kč/ks |
paušál provozních nákladů (materiál, energie) | Kč |
ostatní náklady | dle skutečně vynaložených nákladů |
V souvislosti s poskytováním informací je povinný subjekt oprávněn žádat úhradu ve výši, která nesmí přesáhnout náklady spojené s pořízením kopií, opatřením technických nosičů dat a s odesláním informací žadateli. Povinný subjekt může vyžádat i úhradu za mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací. Žadatel bude na výši nákladů upozorněn písemně před podáním informací. Tuto úhradu je žadatel povinen zaplatit před poskytnutím informace.
Formuláře
- Vzor žádosti o poskytnutí informace
- Formulář pro odvolání proti rozhodnutí o poskytnutí informace
- Žádost o nahlédnutí do Registru oznámení
- Vzor licenční smlouvy
- další formuláře naleznete pod tímto odkazem: formuláře pro státní správu